Veelgestelde vragen

BOEKEN

Hoe kan ik een reis boeken via de website?
Vul het online boekingsformulier in en klik op versturen. Wij zullen dan de eerstvolgende werkdag contact met je opnemen om de definitieve prijs en beschikbaarheid met je door te nemen. Uiteraard helpen wij je ook graag telefonisch met het maken van een reservering, neem in dit geval contact op met 035-6781795.

Heb ik nog bedenktijd na het maken van een boeking?
Nadat je op de hoogte bent gebracht van de definitieve reissom staat de reis 5 werkdagen voor je in optie, deze optie kun je binnen deze termijn kosteloos annuleren. Indien je meteen een telefonisch ofwel schriftelijk akkoord geeft op het boeken van de reis wordt het hele boekingsproces uiteraard direct in gang gezet en is kosteloos annuleren niet meer mogelijk.

Kan ik een rondreis aanpassen?
Jazeker, wij stellen je onze rondreizen graag op maat en volledig naar wens voor je samen. Wil je ergens graag wat langer verblijven, of wellicht ben je op zoek naar een bijzondere upgrade? Dat kan!

Welke naam moet ik gebruiken bij het boeken?
Wij hebben je voor- en achternaam volgens paspoort nodig. In het geval van de dames is de de meisjesnaam noodzakelijk, deze staat immers áltijd op het paspoort. Controleer de namen altijd zorgvuldig op de boekingsbevestiging- en factuur. Wanneer er een naam foutief gespeld is kan dit bijvoorbeeld voor problemen zorgen op het vliegveld, wijzigings- en / of annuleringskosten zijn in dit geval voor eigen rekening.

Wat betekent het als mijn reis op aanvraag is?
Bij maatwerkreizen en rondreizen komt het voor dat er een accommodatie, vlucht of overtocht op aanvraag is. Wij zullen in dit geval bij de leverancier nagaan of het gewenste onderdeel van de reis beschikbaar is. Wij streven ernaar binnen 3 werkdagen de reis volledig aan te kunnen bieden en de reis is definitief op het moment dat wij van alle partners een reactie hebben. Het kan voorkomen dat er een alternatieve accommodatie wordt aangeboden wanneer het omschreven hotel geen beschikbaarheid meer heeft. Hier kunnen eventuele meerkosten aan verbonden zijn, deze worden in dit geval met je overlegd.

Wat houdt vlucht- en/of accommodatietoeslag in?
Het kan voorkomen dat de voordeligste vlucht- of kamer in een hotel niet meer beschikbaar is. In dit geval zullen wij een alternatieve mogelijkheid aanbieden. Hier kunnen eventuele meerkosten aan verbonden zijn en deze worden in dit geval met je overlegd.

Hoe weet ik wat de status van mijn boeking is?
Na het plaatsen van een definitieve boeking ontvang je van ons een boekingsbevestiging. Op het moment dat wij alle onderdelen van de reis bevestigd hebben gekregen van onze leveranciers ontvang je direct de definitieve bevestiging- en factuur. In de tussentijd staat je reis dus op aanvraag. Maar mocht je tussentijds vragen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Kan ik excursies later bijboeken?
Geen probleem, dit kan tot uiterlijk 10 dagen voor vertrek. Uiteraard onder voorbehoud van beschikbaarheid.

Als in online een reis boek, kan ik dan gebruik maken van het Herroepingsrecht?
De bedenktijd die in de wet ‘Kopen op Afstand’ wordt vermeld is helaas niet van toepassing op reizen die je via onze website, per e-mail of telefonisch bij ons boekt.

Kan ik een reisverzekering afsluiten?
Eiland-hoppen.nl werkt samen met de Europeesche Verzekeringen. Wanneer je een reis bij ons boekt sluiten wij graag een (doorlopende) reis- en/of annuleringsverzekering voor je af. Vraag ons vrijblijvend naar de mogelijkheden of kijk voor meer informatie op de pagina 'verzekeringen'.

BETALEN

Wanneer ontvang ik de boekingsbevestiging- en factuur?
Op het moment dat wij alle onderdelen van de reis bevestigd hebben gekregen van onze leveranciers ontvang je direct de definitieve bevestiging- en factuur.

Wanneer dien ik mijn reis te betalen en wat is de betalingstermijn?
De aanbetaling van de reis dien je per omgaande te voldoen, deze bedraagt 30% van de totale reissom. Voor vluchten geldt een aanbetaling van 100%. Uiterlijk 6 weken voor vertrek dien je de volledige (restant)betaling te hebben voldaan.

Bij het boeken van een reis, waarbij de vertrekdatum binnen deze genoemde 6 weken valt dien je het volledige bedrag in één keer en per omgaande te voldoen.

Hoe betaal ik mijn reis?
Je kunt de reis via een bankoverschrijving betalen. Doe dit altijd over vermelding van het factuur- en klantnummer op rekeningnummer NL25RABO 0341 8655 32 t.n.v. Eiland-Hoppen.nl

Kan ik met creditcard betalen?
Het is helaas niet mogelijk om de betaling per creditcard te voldoen, de betaling dien je te voldoen per bankbetaling.

REISBESCHEIDEN

Wanneer ontvang ik mijn reisdocumenten?
Uiterlijk 10 werkdagen voor vertrek ontvang je de reisbescheiden per e-mail.

Hoe ontvang ik mijn reisdocumenten?
Je ontvangt de reisbescheiden per e-mail, helaas maken wij geen uitzonderingen en versturen wij niets per post.

Heb ik een paspoort nodig?
Je hebt een geldig paspoort of identiteitskaart nodig. Ook kinderen dienen een eigen identiteitsbewijs te hebben. Reizigers die de Nederlandse of Belgische nationaliteit niet bezitten, dienen zelf bij hun ambassade of consulaat te informeren naar de benodigde grensdocumenten.

Visum USA
Voor reizen naar Amerika heb je een ESTA visum nodig, zie voor meer informatie www.esta-aanvragen.nl. Inwoners van landen die onder het Visa Waiver Program vallen, mogen zonder visum naar de Verenigde Staten reizen. Ze zijn wel verplicht om aanvullende reistoestemming (ESTA) aan te vragen. Deze aanvraag kan eenvoudig online worden ingediend. Het kan tot 72 uur duren voordat je aanvraag van een ESTA-reistoestemming wordt goedgekeurd. Na goedkeuring ontvang je een referentienummer. De ESTA-reistoestemming is 2 jaar geldig. Gedurende deze 2 jaar kun je zo vaak als je wilt naar de VS reizen, totdat een of meerdere antwoorden op de JA/NEE-vragen in de ESTA-aanvraag veranderen, of totdat je paspoort verloopt. Wij raden je aan een uitdraai van de reactie op uw ESTA-aanvraag mee te nemen naar de luchthaven van vertrek.

ANNULEREN

Hoe kan ik mijn reis annuleren?
Een annulering kun je schriftelijk of telefonisch aan ons doorgegeven. Wij zullen de annuleringskosten dan voor je berekenen, waarna je deze per mail ontvangt. Na een schriftelijke reactie per mail zullen wij de reis vervolgens definitief voor je annuleren, waarna je een annuleringsnota van ons ontvangt. Heb je een annuleringsverzekering afgesloten? Dien deze nota dan bij de verzekeringsmaatschappij in voor het claimen van de kosten.

Worden er annuleringskosten in rekening gebracht?
Indien je een definitieve reisovereenkomst annuleert, berekenen wij de annuleringskosten op basis van onze Algemene Voorwaarden.

WIJZIGEN

Kan ik mijn boeking op een later moment nog wijzigen?
Wij kunnen je reis tegen € 25 wijzigingskosten aanpassen. Houd er rekening mee dat er eventuele meerkosten zijn die de betrokken partijen in rekening kunnen brengen. Denk hierbij aan vluchttoeslagen en/of wijzigings- of annuleringskosten die een accommodatie in rekening kan brengen.
Wil jij persoonlijke reistips van onze specialisten ontvangen? Laat dan hier je e-mail adres achter.